Έπειτα από πολυετή ενασχόληση με τουριστικά καταλύματα διαπιστώσαμε ότι οι περισσότεροι, εάν όχι όλοι, κυνηγούν το «ιερό δισκοπότηρο» που ονομάζεται επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου τους και την ανακάλυψη του μαγικού πλανήτη "αύξηση κρατήσεων", ώστε να ενισχύσουν τα έσοδα τους σε μήνες που παραδοσιακά δεν έχουν τόση κίνηση.
Στο πόσο εφικτό είναι αυτό σίγουρα παίζει ρόλο ο προορισμός στον οποίο βρίσκεται το κάθε κατάλυμα, οι ενέργειες της τοπικής αυτοδιοίκησης προς αυτήν τη κατεύθυνση κ.α.. Με λίγα λόγια, εάν δεν είστε σε δημοφιλή προορισμό με τις κατάλληλες υποδομές και προβολή δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί ο στόχος αυτός και σίγουρα απαιτεί ακόμη περισσότερες προσωπικές προσπάθειες. Μπορείτε να εφαρμόσετε λοιπόν, εάν δεν το έχετε ήδη κάνει, κάποια ή ακόμα καλύτερα όλα τα κάτωθι για το κατάλυμα σας, τα οποία είναι σίγουρο ότι σε βάθος χρόνου θα αποδώσουν καρπούς εάν γίνουν σωστά.
Ποιοτικές Φωτογραφίες – Σίγουρα η πρώτη ενέργεια που πρέπει να πραγματοποιηθεί είναι μια επαγγελματική φωτογράφιση που θα αποδίδει με επαγγελματικό αλλά ρεαλιστικό τρόπο την εικόνα του καταλύματος σας στους μελλοντικούς επισκέπτες σας. Μια καλή φωτογράφιση μπορεί να αποφέρει από μόνη της αύξηση στις κρατήσεις σας καθώς είναι η πρώτη εικόνα που έχει κάποιος που δεν σας έχει επισκεφθεί ποτέ και είναι καταλυτικής σημασίας για την εξέλιξη της κράτησης αυτή η πρώτη εντύπωση. Προσοχή όμως, η φωτογράφιση πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα που θα συναντήσει κάποιος στο κατάλυμα σας και να μην δημιουργεί μια ουτοπική εικόνα καθώς αυτό μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο όταν ο επισκέπτης σας βρεθεί στο κατάλυμα. Πολύ συχνά αυτό μπορεί να δημιουργήσει αρνητικά σχόλια καθώς ο επισκέπτης νιώθει πως εξαπατήθηκε από τις φωτογραφίες. Η επαγγελματική φωτογράφιση είναι σίγουρα μια επένδυση που μας αποφέρει κρατήσεις και δεν είναι απαραίτητο να είναι μια ακριβή επένδυση καθώς υπάρχουν επαγγελματίες που κάνουν εξαιρετική δουλειά και με πιο οικονομικές λύσεις.
Σταθερή Εταιρική Ταυτότητα – Υπάρχουν καταλύματα που έχουν διαφορετική ονομασία σε κάθε μέσο προβολής. Πχ. Διαφορετική ονομασία στην ιστοσελίδα τους, άλλη παραλλαγή στους OTA’s, διαφορετική κατάληξη σε ταξιδιωτικούς οδηγούς και τελικά άλλη εκδοχή του ονόματος ή του λογότυπου στην ταμπέλα τους. Αυτό δημιουργεί μια σύγχυση στους δυνητικούς επισκέπτες με πιθανότητα να υπάρχει αρνητικό αποτέλεσμα και πολλές φορές να χάνονται κρατήσεις. Είναι σημαντικό να έχουμε παντού την ίδια εκδοχή της επωνυμίας μας και το ίδιο λογότυπο ώστε να μας αναγνωρίζουν εύκολα οι επισκέπτες και να μην δημιουργούμε αχρείαστα μπερδέματα. Έτσι χτίζουμε και ενισχύουμε συνολικά το brand της επιχείρησης μας και την εμπιστοσύνη μας με τους επισκέπτες.
Σταθερή Τιμολογιακή Πολιτική – Το ίδιο ισχύει και με τη τιμολογιακή πολιτική και τις αρκετά διαφορετικές τιμές που έχουν τα καταλύματα στα διάφορα μέσα (OTA’s, ιστοσελίδα καταλύματος, Ταξιδιωτικά γραφεία, τηλέφωνικα). Μπερδεύουν τους επισκέπτες και επηρεάζουν την εμπιστοσύνη που προσπαθούμε να χτίσουμε ώστε να κερδίσουμε την κράτηση. Υπάρχουν ακόμη και περιπτώσεις όπου κάποιος πελάτης μπορεί να καλέσει κάποιο κατάλυμα για να ρωτήσει την τιμή και να ξανακαλέσει μετά από μερικές ώρες και να ακούσει διαφορετική τιμή. Πολλές φορές αυτή η αστάθεια οδηγεί στην απώλεια εμπιστοσύνης και κρατήσεων. Είναι σημαντικό να χτίσουμε μια σταθερή τιμολογιακή πολιτική σε βάθος χρόνου ώστε να διευκολύνουμε τις διαδικασίες κράτησης από όλα τα μέσα καθώς και τη συνεργασία μας με αυτά. Αφού οριοθετήσουμε την τιμολογιακή πολιτική μπορούμε ανά διαστήματα που θέλουμε να ενισχύσουμε τις κρατήσεις να τοποθετούμε κάποιες προσφορές, ειδικά για τις απευθείας κρατήσεις. Είναι ένας καλός τρόπος ώστε να χαμηλώνουμε τη τιμή όταν πρέπει αλλά χωρίς να επηρεάζουμε τη σταθερή πολιτική που έχουμε δημιουργήσει, τις συνεργασίες μας και την εμπιστοσύνη που έχουμε χτίσει. Καλό είναι να οριοθετούμε από νωρίς τη τιμολογιακή μας πολιτική για το επόμενο έτος και να ενημερώνουμε αναλόγως όλα τα μέσα και τους συνεργάτες μας. Αυτό θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο στην επίτευξη του στόχου μας.
Έρευνα ανταγωνισμού και τοποθέτηση προϊόντος – Πολύ σημαντικό πριν ορίσουμε την τιμολογιακή πολιτική είναι να έχουμε κάνει έλεγχο στον ανταγωνισμό της περιοχής ή και των γύρω περιοχών. Αυτό βοηθάει ώστε να γνωρίζουμε τι τιμές έχουν τα υπόλοιπα καταλύματα, τι είδους καταλύματα υπάρχουν και με τι παροχές και υπηρεσίες. Αφού έχουμε καταγράψει και αναλύσει τον ανταγωνισμό θα πρέπει να τοποθετήσουμε σωστά το προϊόν μας στην αγορά και να οριοθετήσουμε τη σωστή τιμολογιακή πολιτική που θα μας αποφέρει περισσότερες κρατήσεις. Είναι σημαντικό η έρευνα ανταγωνισμού να γίνεται συχνά ώστε η πολιτική μας να είναι πάντα ενημερωμένη.
Άμεση και επαγγελματική ανταπόκριση – Η άμεση ανταπόκριση και με επαγγελματικό τρόπο στα αιτήματα των δυνητικών πελατών μας είναι καταλυτικής σημασίας για την εξέλιξη της κράτησης. Πολλά καταλύματα δεν απαντούν ποτέ σε τηλεφωνήματα και email με αιτήματα πελατών και συνεργατών ή απαντούν πολύ καθυστερημένα ή με ελλιπή τρόπο ή ακόμα και με αγενή τρόπο, με αποτέλεσμα να χάνουν κρατήσεις και οι δυνητικοί πελάτες να πηγαίνουν σε άλλο κατάλυμα που ανταποκρίθηκε άμεσα και επαγγελματικά. Σίγουρα θα επιβεβαιώσετε περισσότερες κρατήσεις απαντώντας σε όλα τα αιτήματα εντός 24 ωρών, με επαγγελματικό, ευγενικό τρόπο και με όλες τις απαραίτητες ζητηθείσες πληροφορίες.
Σωστή διαχείριση και παρακολούθηση κρατήσεων – Η σωστή διαχείριση κρατήσεων του καταλύματος σας και η συστηματική παρακολούθηση τους μπορεί να σας υποδείξει και να προβλέψει περιόδους με χαμηλότερη κινητικότητα στις κρατήσεις ή με πολύ υψηλή. Αυτό θα σας επιτρέψει να ενεργήσετε από νωρίς προκειμένου να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο και τις 2 περιπτώσεις. Σε περιπτώσεις χαμηλής ζήτησης θα μπορούσατε να τοποθετήσετε και να προβάλετε έγκαιρα κάποια προσφορά που θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τη ζήτηση. Σε περιόδους υψηλής ζήτησης θα μπορέσετε έγκαιρα να ορίσετε πως θα διοχετεύσετε τα διαθέσιμα δωμάτια, πιθανώς με κάποιους περιορισμούς στις ελάχιστες διανυκτερεύσεις ή αποσύροντας έγκαιρα κάποια προσφορά που πιθανώς να είχατε τοποθετήσει. Αυτό θα σας επιτρέψει να αποκομίσετε το μέγιστο κέρδος ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Επίσης πολλά καταλύματα που δεν κάνουν σωστή διαχείριση των κρατήσεων τους, συχνά αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν διπλές κρατήσεις για τα δωμάτια τους. Φαινόμενο που δημιουργεί δυσαρέσκεια και προστριβές με τους επισκέπτες ή τους συνεργάτες μας και σίγουρα δεν θα βοηθήσει τις μελλοντικές μας σχέσεις μαζί τους. Μακροπρόθεσμα θα επηρεάσει την εμπιστοσύνη που θέλουμε να χτίσουμε γύρω από το brand μας και επομένως και τις κρατήσεις μας.
Συνεχίζεται...
Εάν χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο ή όλα τα παραπάνω είμαστε στη διάθεση σας!
Comentários