top of page
Αναζήτηση

Μέρος Δεύτερο - 20 σημαντικοί παράγοντες στην αύξηση των κρατήσεων σας

Έγινε ενημέρωση: 31 Οκτ 2019


20 σημαντικοί παράγοντες στην αύξηση των κρατήσεων σας

Επιστρέφουμε με το δεύτερο μέρος και με ακόμη 7 σημαντικούς παράγοντες που συντελούν στην αύξηση των κρατήσεων και στην αναβάθμιση της εικόνας του τουριστικού σας καταλύματος.


Σύγχρονη Ιστοσελίδα, σε αρκετές γλώσσες και με δυνατότητα απευθείας κράτησης – Κάθε τουριστικό κατάλυμα πρέπει να έχει μια σύγχρονη, εύχρηστη, απλή, πλήρης σε υλικό και πληροφορίες ιστοσελίδα στην οποία οι επισκέπτες θα μπορούν να βλέπουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το κατάλυμα και να πραγματοποιούν απευθείας την κράτηση τους. Είναι σημαντικό η ιστοσελίδα να είναι το ίδιο εύχρηστη για πλοήγηση από όλων των ειδών τις συσκευές και να είναι διαθέσιμη σε αρκετές γλώσσες για να διευκολύνουμε τους επισκέπτες. Μια τέτοιου είδους ιστοσελίδα θα είναι χρήσιμη στους επισκέπτες μας, θα μας βοηθήσει να κερδίσουμε τις εντυπώσεις και πιθανόν και κρατήσεις που θα ερχόντουσαν σε άλλη περίπτωση μέσω των OTA’s. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο οι δυνητικοί επισκέπτες πριν πραγματοποιήσουν την κράτηση τους μέσω OTA , να επισκεφθούν πρώτα την ιστοσελίδα του καταλύματος προκειμένου να διασταυρώσουν πληροφορίες. Αυτή είναι μια ευκαιρία να μετατραπεί η κράτηση/ενδιαφέρον σε απευθείας κράτηση και να αποφύγουμε την προμήθεια των online καναλιών. Το τι θα συναντήσει ο επισκέπτης στην ιστοσελίδα μας παίζει τον πλέον σημαντικό ρόλο σε αυτή την ευκαιρία. Εάν η ιστοσελίδα καθυστερεί, δεν έχει καλή αισθητική, συνοχή, ευκολία πλοήγησης, ποιοτικό υλικό, πληρότητα σε πληροφορίες, δυνατότητα απευθείας κράτησης και τουλάχιστον ίδια τιμή με τον OTA τότε το πιο πιθανό είναι ότι έχει χαθεί η ευκαιρία να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επισκέπτη και να πάρουμε την απευθείας κράτηση. Είναι επίσης πιθανό αν η ιστοσελίδα είναι πραγματικά ελλιπής, παλιάς τεχνολογίας ή δυσλειτουργική, να χαθεί η κράτηση και μέσω OTA και ο επισκέπτης να απευθυνθεί σε άλλο κατάλυμα. Επομένως μια καλή ιστοσελίδα, πέρα από μέρος με σημαντικές πληροφορίες για τους επισκέπτες, είναι και ένα όπλο πωλήσεων, μια πηγή εσόδων.


Συνεπής χρήση Social Media – Τα Social Media είναι ένα επιπλέον κανάλι πώλησης και επικοινωνίας με το κοινό μας και τους δυνητικούς μας επισκέπτες. Η χρήση των Social Media με συνέπεια, δηλαδή με συχνές δημοσιεύσεις σχετικού και ενδιαφέροντος υλικού, με αλληλεπίδραση και ταχύτητα μπορεί να δημιουργήσει ένα μεγάλο αριθμό θαυμαστών της επιχείρησης μας και να χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους. Σκοπός όλων αυτών των ενεργειών βέβαια είναι πάντα η αύξηση των κρατήσεων μας. Προσοχή διότι εάν η χρήση δεν γίνεται με συνέπεια ή στα σωστά μέσα, μπορεί να δημιουργήσει την αντίθετη εικόνα από την επιθυμητή και να λειτουργήσει ανασταλτικά στην αύξηση των κρατήσεων μας. Χαμηλής συχνότητας δραστηριότητα, άστοχο υλικό δημοσιεύσεων, καθυστέρηση ή μη αλληλεπίδραση με τους followers είναι κάποια από τα πιο συχνά λάθη που συναντάμε σε σελίδες καταλυμάτων.


Email Marketing – Το email marketing είναι ακόμη ένας τρόπος επικοινωνίας και αύξησης των κρατήσεων μας. Είτε μέσω αποστολής ενημερωτικών email στη βάση δεδομένων των παλιών επισκεπτών μας (κάποια προσφορά ίσως) είτε σε βάση δεδομένων δυνητικών επισκεπτών μας ή συνεργατών που έχουμε συλλέξει από την ιστοσελίδα μας (πχ. Ενημέρωση σε ταξιδιωτικά γραφεία). Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που μπορούν να σας βοηθήσουν στην δημιουργία και αποστολή ενημερωτικών email . Ορισμένες μάλιστα είναι και δωρεάν, με τον περιορισμό συγκεκριμένου αριθμού αποστολών ανά έτος. Και εδώ το σωστό υλικό, η σωστή εμφάνιση και ένα σωστό κοινό στόχευσης θα παίξουν σημαντικό ρόλο για την επίτευξη του στόχου μας.


Digital Marketing – Αφού έχουμε δημιουργήσει ένα καλαίσθητο, σύγχρονο website και έχουμε στήσει σωστά την online εικόνα μας, πρέπει να βρούμε τρόπους να προσεγγίσουμε νέους διαδικτυακούς δυνητικούς επισκέπτες. Το Digital Marketing, δηλαδή η προώθηση της διαδικτυακής εικόνας που έχουμε δημιουργήσει, είναι ένας πολύ καλός τρόπος αύξησης των απευθείας κρατήσεων. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία digital marketing για να το επιτύχουμε αυτό. Μπορούμε να τοποθετήσουμε διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης ώστε όταν κάποιος αναζητά για παράδειγμα ξενοδοχεία στη περιοχή μας να εμφανιζόμαστε στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων, πάνω από τους ανταγωνιστές μας, έτσι θα έχουμε περισσότερες επισκέψεις και πιθανότητες να κερδίσουμε τη κράτηση έναντι του ανταγωνισμού. Μπορούμε να τοποθετήσουμε διαφημίσεις σε δημοφιλείς ιστοσελίδες με μεγάλη επισκεψιμότητα ώστε να ενισχύσουμε την αναγνωρισιμότητα μας, μπορούμε ακόμα να «ακολουθούμε» με τις διαφημίσεις μας, σαν υπενθύμιση, αυτούς που μας έχουν αναζητήσει στο παρελθόν και πιθανώς δεν ήταν έτοιμοι να προχωρήσουν σε κάποια κράτηση εκείνη τη στιγμή. Μέσω των διαδικτυακών εργαλείων αυτών μπορούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των επισκεπτών της ιστοσελίδας του καταλύματος, την αναγνωρισιμότητα μας και τις κρατήσεις μας.


Καλή Βαθμολογία και διαχείριση κριτικών – Οι κριτικές, θετικές και αρνητικές, από τους επισκέπτες του καταλύματος μας διαδραματίζουν πλέον κομβικό ρόλο και επηρεάζουν κατά μεγάλο ποσοστό τις μελλοντικές μας κρατήσεις.

Πέρα από το επίπεδο των υπηρεσιών μας αλλά και την ποιότητα του προϊόντος μας , η εμπειρία ενός επισκέπτη από το κατάλυμά μας είναι και άρρηκτα συνυφασμένη από τη δική μας συμπεριφορά. Είναι σημαντικό κατά τη διαμονή των επισκεπτών μας να επικοινωνούμε μαζί τους και να μαθαίνουμε με έμμεσο τρόπο εάν είναι ευχαριστημένοι και εάν μπορούμε ίσως με κάποιο τρόπο να βελτιώσουμε τη διαμονή τους. Αυτό το ενδιαφέρον προς τον επισκέπτη και η λύση ή η πρόληψη κάποιου προβλήματος, μπορεί να αποτρέψει κάποια πιθανή αρνητική κατάσταση και κριτική. Ένα πολύ μεγάλο πλέον ποσοστό ταξιδιωτών πριν προχωρήσει σε κράτηση κάποιου δωματίου θα επισκεφτεί ιστοσελίδες με κριτικές ή online ταξιδιωτικά κανάλια προκειμένου να διαπιστώσει εάν αυτά που έχουν γράψει προηγούμενοι επισκέπτες καλύπτουν τις ανάγκες του ή αν προηγούμενοι επισκέπτες έχουν αναφέρει τυχόν προβλήματα που ενδεχομένως να επηρεάσουν και τη δική του διαμονή. Είναι συχνό το φαινόμενο εάν οι κριτικές είναι αρνητικές να προτιμήσει άλλο κατάλυμα με καλύτερη διαδικτυακή εικόνα.

Η απάντηση με ευγένεια και επαγγελματισμό σε όλες τις κριτικές, αρνητικές και θετικές είναι πολύ σημαντική. Είναι ένας πάρα πολύ καλός τρόπος είτε για να ευχαριστήσουμε τους επισκέπτες μας, είτε για να εκδηλώσουμε το ενδιαφέρον μας για την εμπειρία που αποκόμισε ο επισκέπτης στο κατάλυμα μας. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο ένα κατάλυμα να δημιουργήσει αρνητική εντύπωση και να μην κερδίσει την εμπιστοσύνη του δυνητικού επισκέπτη, εάν δεν έχει απαντήσει ποτέ σε καμία κριτική που έχει λάβει (θετικές και αρνητικές) ή εάν έχει απαντήσει με ελλιπή, αγενές και μη επαγγελματικό τρόπο. Κάποιοι το εκλαμβάνουν ως πιθανή έλλειψη ενδιαφέροντος προς αυτούς που έχουν διαμείνει στο κατάλυμα μας και έγραψαν μια κριτική και ίσως επιλέξουν κάποιο άλλο κατάλυμα για τη διαμονή τους.


Συνεργασίες με τοπικούς φορείς, επιχειρήσεις, συλλόγους κ.α. – Είναι πολύ σημαντικό για το κατάλυμα να έχουμε αναπτύξει ένα πλαίσιο συνεργασίας με την τοπική κοινότητα και η περιοχή να έχει εικόνα για το κατάλυμα και τις υπηρεσίες μας. Είναι σίγουρο ότι αυτή η δικτύωση και η συνεργασία θα μετατραπεί σε μια μόνιμη πηγή συστάσεων και επομένως κρατήσεων και σε περιόδους που πιθανώς να το έχουμε περισσότερο ανάγκη. Μπορεί επίσης να διευκολύνει και με πολλούς άλλους τρόπους τη λειτουργία του καταλύματος (π.χ. προσωπικό, προμήθειες κ.α.).


Συνεργασίες με ταξιδιωτικά γραφεία – Είναι αυτονόητο ότι η συνεργασία με ταξιδιωτικά γραφεία μπορεί να μας αποφέρει νέες κρατήσεις και να αυξήσει σημαντικά τα κανάλια προβολής και την αναγνωρισιμότητα του καταλύματος μας. Βρείτε τα ταξιδιωτικά γραφεία που ταιριάζουν στο κατάλυμα σας περισσότερο ή που έχετε εικόνα ότι δουλεύουν με την περιοχή σας, επικοινωνήστε μαζί τους, γνωρίστε τους και επιτρέψτε τους να γνωρίσουν από κοντά το κατάλυμα και τις παροχές σας. Δημιουργείστε μια ειδική τιμολογιακή πολιτική που θα διευκολύνει τη συνεργασία μαζί τους , με οφέλη και για τις 2 πλευρές (ένα καλό ποσοστό προμήθειας κυμαίνεται μεταξύ 10-15%) και που θα τους «προστατεύει» από τους ota’s. Για παράδειγμα εάν έχετε δημιουργήσει μια τιμολογιακή πολιτική για ένα ταξιδιωτικό γραφείο στα 100 € ανά διανυκτέρευση και έχετε στους Ota’s το ίδιο δωμάτιο, την ίδια περίοδο για 90 € ανά διανυκτέρευση εκθέτετε το ταξιδιωτικό γραφείο στους πελάτες του, εσάς στο ταξιδιωτικό γραφείο και εν τέλει αφήνετε ελάχιστα περιθώρια συνεργασίας μαζί τους.


Συνεχίζεται με το τρίτο και τελικό μέρος, σε μερικές ημέρες...


Εάν χρειάζεστε βοήθεια με τη διαχείριση κρατήσεων του τουριστικού σας καταλύματος και με τη βελτίωση της διαδικτυακής σας εικόνας, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να αναβαθμιστείτε!


bottom of page